preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Križevci

Erasmus+: KA1 "Suvremena škola"

DIGITAL DYNAMIC CULTURAL DIALOGUE, LONDON

Autor: Velibor Gojić, 12. 1. 2018.

ERASMUS+

DIGITAL DYNAMIC CULTURAL DIALOGUE, LONDON 18.-22.9.2017.

SUBOTA 16.9.2017.

U London sam stigla u popodnevnim satima u subotu 16.9.2017. kako bih iskoristila vikend prije početka petodnevnog tečaja kao uvod u temu očuvanja kulturnog nasljeđa uz pomoć 2.0. web alata i razgledala neke  Londonske znamenitosti.

Krenula sam obalom Temze i njezinim poznatim mostovima uz Shakespearov Globe, Tate Modern, London Eye, … 

NEDJELJA 17.9.2017.

Nedjelja je bila rezervirana za cjelodnevno razgledavanje. Veći dio dana sam provela u razgledavanju Londonskog Towera  (https://www.hrp.org.uk/tower-of-london) , njegovih zidina, dvoraca i muzeja, te naravno kraljevskih dragulja.

Poslijepodne je uslijedila šetnja do Westminstera , zgrada parlamenta i Westminsterske opatije u koju su svi pozvani na službu i to je prilika da ju posjetite bez plaćanja ulaznice, a pritom možete obogatiti  svoje znanje o kulturi. (http://www.westminster-abbey.org/visit-us)

PONEDJELJAK 18.9.2017.- KNJIŽEVNOST U KULTURNOM KONTEKSTU

U ponedjeljak ujutro smo se kolegica iz Zagreba i ja sastale s organizatoricom tečaja Ritom, upoznale s detaljima aktivnosti koje nas očekuju tijekom petodnevne edukacije.

Uputile smo se vlakom u Canterbury, povijesni grad osamdesetak kilometara od Londona. Posjetile smo The Canterbury Tales (https://www.canterburytales.org.uk/), interaktivnu atrakciju koja na maštovit način prikazuje Chaucerove svjetski poznate Canterburyjske priče i vodi posjetitelje u 14. stoljeće, na hodočašće iz Londona do Canterburyja zajedno s njegovim šarolikim likovima.

Nakon diskusije o vezi i važnosti književnosti i kulture, poslijepodne smo iskoristile za razgledavanje Canterburyja (http://www.canterbury.co.uk/things-to-see-and-do/Top-Attractions-in-Canterbury.aspx ) i neizostavne katedrale (https://www.canterbury-cathedral.org/visit/) koja je pod zaštitom UNESCO-a.

Nakon cjelodnevnih aktivnosti, dobile smo i zadaću prikazati naučeno uz pomoć Web 2.0 alata Picturetrail i objaviti ju na Twinspaceu na eTwinning portalu.

Dan je završio još jednom šetnjom uz Temzu.

 

UTORAK 19.9.2017. - GLAZBA U KULTURNOM KONTEKSTU

Utorak je bio dan glazbe.

U Camden Townu u Cecil Sharp Houseu,sjedištu Društva za očuvanje engleskih narodnih plesova i pjesama   (https://www.efdss.org/efdss-about-us ) sudjelovalesmo na trosatnoj plesnoj radionici. Učili smo tradicionalni „Morris Dancing“ uz pratnju autohtonih instrumenata. Taj ples je prvi puta zabilježen u 15. stoljeću i ima mnoge poveznice s našom moreškom.

Domaća zadaća ovaj puta je bila napraviti kratki video (https://animoto.com/play/uyQN04JmUlnv7oqbeyI2Gg)  uz pomoć Web 2.0. alata Animoto i postaviti ga na TwinSpace.

 

 

SRIJEDA 20.9.2017. – OČUVANJE KULTURNOG NASLJEĐA

Treći dan je bio organiziran posjet školi DogKennelPrimarySchool. Tu školu polaze djeca od predškolske dobi do šestog razreda. 

U školi vlada pozitivna atmosfera, iako su, za naše pojmove, mjere osiguranja vrlo visoke tako da se na glavnom ulazu u školu svi posjetitelji, nakon obavezne prethodne najave i odobrenja posjete, moraju registrirati, nakon čega dobiju isprintanu naljepnicu sa svojim osobnim podatcima i bar-kodom bez koje se ne smiju kretati prostorom škole. Svi ulazi su digitalizirani, tako da se u školu može ući samo ako vam recepcija otvori ili zaposlenici uz pomoć svojih tokena.

Radni dan za učenike započinje u 9 sati zajedničkim sastankom učenika i učitelja  u dvorani. Nakon susreta sa zamjenicom ravnatelja,  prisustvovale smo glazbenom sastanku kojeg je vodila učiteljica glazbene kulture uz pomoć glazbeno nadarenih učenika. Cijeli sastanak je bio motivacijskog karaktera tijekom kojega je više puta naglašena važnost upornosti i truda u svim dijelovima, te je poslužio i kao generalna proba učenici koja se planirala natjecati za glazbenu stipendiju. (Izvannastavne aktivnosti se u školi posebno plaćaju.)

Nakon tako poticajnog i pozitivnog početka dana, dvojica učenikasu nas provela kroz školu, te smo se upoznalesdetaljima kako zgrade, tako i projektima i aktivnostima kojima se bave u  školi. Na kraju posjeta smo se sastale s ravnateljem i zaključile kako svaki sustav ima svoje vrline i mane i da trebamo učiti jedni od drugih kako bismo vrline istakli, a mane umanjili.

Niti posjet školi nije prošao bez domaće zadaće, pa smo tako trebale dojmove o današnjem danu i kulturnom nasljeđu obraditi uz pomoć alata Voki.

 

Dan smo završile nastavkom obilaska Londonskih znamenitosti kao i odlaskom na mjuzikl 42nd Street (http://42ndstreetmusical.co.uk) u Theatre Royal na West Endu.

 

ČETVRTAK 21.9.2017. - UMJETNOST U KULTURNOM KONTEKSTU

Ujutro smo se odvezle do stanice King's Cross gdje smo se sastale s mentoricom Ritom, te se uputile do London Canal Museuma (http://www.canalmuseum.org.uk/ )  gdje smo naučile dosta o povijesti i važnosti kanala u engleskoj prošlosti, te o umjetnosti vezanoj uz život na kanalima i uz njih (Roses and Castles).

Nakon posjete muzeju smo krenule u šetnju do Camden Locka  odakle smo nastavili brodom do dijela Londona Little Venice (MalaVenecija). Tijekom vožnje smo trebale napraviti ilustracije koristeći ukrase kakve su koristili za ukrašavanje brodova i uporabnih predmeta na njima u 19. stoljeću.

Zadaća je bila izraditi kviz o sadržajima naučenim tijekom dana koristeći alat ProProfs Quiz Maker i objaviti njega i ilustraciju na TwinSpaceu. 

 

PETAK 22.9.2017.- TRADICIJE U KULTURNOM KONTEKSTU

Zadnji dan službene edukacije je posvećen povijesti čaja i tradicije ispijanja čaja u Engleskoj.  Proučavali smo ju u poznatom Victoria i Albert muzeju (https://www.vam.ac.uk/ ) koji u svojim prostorima čuva oko četiri i pol milijuna izložaka primijenjene umjetnosti.

Nakon predavanja, uslijedio je formalni završetak edukacije uz ispunjavanje dokumentacije i zadnjeg zadatka izrađenog uz pomoć alata Voicethread, te opraštaj od mentorice Rita.

Unatoč završetku tečaja, ostale smo još ostatak popodneva u muzeju kako bismo vidjele barem djelić tog kulturnog bogatstva koje pruža Victoria i Albert Museum. Izbor je pao na dijelove vezane uz glazbu i kazalište, a navečer je uslijedila još jedna kazališna predstava- mjuzikl Lion King (http://www.thelionking.co.uk/) koji je na West Endu došao do punoljetnosti, naime predstava igra neprekidno od 1999.

 

SUBOTA 23.9.2017.

Subotnje jutro sam iskoristila za bolje upoznavanje moderne umjetnosti u muzeju Tate Modern (http://www.tate.org.uk/visit/tate-modern ), još jednom u nizu Londonskih muzeja koje možete posjetiti besplatno, odnosno, zamoljeni ste ostaviti donaciju budući da se financiraju donacijama posjetitelja i većih donatora. Nakon razgledavanja, možete se uputiti na vidikovac na vrhu zgrade s kojeg puca prekrasan pogled na grad.

Uslijedila je duga šetnja ulicama i parkovima Londona (https://www.royalparks.org.uk/ ) do mnogih znamenitosti, između ostalog i Buckinghamske palače (https://www.royal.uk/royal-residences-buckingham-palace ).

 

NEDJELJA 24.9.2017.

Dan rezerviran za obilazak muzejai sastanak skolegicom Gordanom koja se uputila na edukaciju u Bath.   Posjetila sam Nacionalnu galeriju (https://www.nationalgallery.org.uk/), Prirodoslovni muzej (http://www.nhm.ac.uk/ ) i Muzej znanosti (https://www.sciencemuseum.org.uk/ )  i na taj način se oprostila s Londonom, velegradom u kojem se susreću mnogi narodi, jezici i kulture te je kao takav idealno mjesto za učenje o očuvanju kulturnog nasljeđa.

Fotogalerija

 




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Siječanj 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

CMS za škole logo
Osnovna škola "Vladimir Nazor" Križevci / Ulica bana Josipa Jelačića 23, HR-48260 Križevci / os-vnazor-kc.skole.hr / ured@os-vnazor-kc.skole.hr
preskoči na navigaciju